Interviuri

Pentru Nae Caranfil, AFERIM! e cel mai așteptat film românesc din 2015

© Adi Bulboacă
Pentru Nae Caranfil, AFERIM! e cel mai așteptat film românesc din 2015

CinemaFrame: Filmul – poveste sau felie de viață?

Nae Caranfil: Poveste. Peste care pun unt și o feliuță de viață. De preferință subțire.

CinemaFrame: Filme care au făcut remarcată, de-a lungul timpului, cinematografia românească peste hotare.

Nae Caranfil: PĂDUREA SPÂNZURAȚILOR, RECONSTITUIREA, IACOB, BALANȚA, MOARTEA DOMNULUI LĂZĂRESCU, A FOST SAU N-A FOST, 4 LUNI, 3 SĂPTĂMÂNI ȘI 2 ZILE. Dar și multe altele, proaste rău, care au creat de-a lungul anilor o reputație negativă pe care filmele mai sus menționate s-au luptat din greu să o șteargă.

CinemaFrame: Cel mai bun film pe care l-ai văzut în 2014 (românesc și străin).

Nae Caranfil: CLOSER TO THE MOON. E și românesc, și străin. Dar hai să nu fiu îngâmfat. CRIPTA de Cornel Gheorghiță. E și românesc, și străin. Nu cred că l-au văzut nici 500 de spectatori, prin țară. Păcat.

CinemaFrame: Cel mai așteptat film al anului 2015 (românesc și străin).

Nae Caranfil: Românesc: AFERIM de Radu Jude. Străin: nu știu.

CinemaFrame: Top 5 al celor mai bune filme românești ale ultimilor 25 de ani.

Nae Caranfil: Trebuie în primul rând să mă scot pe mine din peisaj, nu-i așa? Dacă da, iată:

  1. MOARTEA D-LUI LĂZĂRESCU
  2. BALANȚA
  3. 4 LUNI, 3 SĂPTĂMÂNI SI 2 ZILE
  4. A FOST SAU N-A FOST
  5. CRULIC

CinemaFrame: Cum s-a schimbat cinematograful românesc în ultimii 25 de ani?

Nae Caranfil: Cum se schimbă orice organism viu în 25 de ani. Și în bine, și în rău.

CinemaFrame: Ce înseamnă industrie cinematografică? Cum se poate defini/descrie activitatea cinematografică din România?

Nae Caranfil: Nu știu ce înseamnă industrie cinematografică, decât teoretic. În România noi practicăm agricultura cinematografică.

CinemaFrame: Aspecte prioritare de rezolvat pentru dezvoltarea cinematografiei românești.

Nae Caranfil: Reașezarea în schemă a unor surse de finanțare provenind din publicitate, Loteria Națională, cazinouri. Adică ceea ce se pusese la punct în 2005, și s-a băgat ulterior sub preș.

 


Nae Caranfil (regizor)

Filmografie
2013 CLOSER TO THE MOON (website)
2007 RESTUL E TĂCERE
2002 FILANTROPICA
1998 DOLCE FAR NIENTE
1996 ASFALT TANGO
1993 È PERICOLOSO SPORGERSI

Premii

RESTUL E TĂCERE
2009 Premiul Gopo

FILANTROPICA
2003 Premiul publicului, Bratislava
2003 Premiul pentru cel mai bun scenariu, Newport Beach, SUA
2003 Würzburg International Filmweekend – Audience Award
2002 Mons International Festival of Love Films – Young European Jury Award
2002 Paris Film Festival – Public Prize
2002 Wiesbaden goEast – Special Jury Award

DOLCE FAR NIENTE
1998 Namur International Festival of French-Speaking Film – Golden Bayard Award for Best Screenplay pentru

È PERICOLOSO SPORGERSI
1994 Premiul Special al Juriului la Festivalul de Film La Baule
1993 Marele premiu la Festivalul de Film Forum, Bratislava
1993 Premiul Criticii la Festivalul de Film de la Montpellier

Comentarii

comentarii

More in Interviuri

D27_3097 site film

“Fă timp!” CRINA TOFAN

CinemaFrame1 iunie 2015
siteCEL ALES 2013 - Cristian Comeaga

Vreau să fac filme memorabile!

CinemaFrame8 mai 2015
poza head

LOCATION GUIDE ROMANIA – o necesitate pentru filmul românesc

CinemaFrame29 aprilie 2015
Ada-Solomon-104

INTERVIU: ADA SOLOMON despre AFERIM! și despre cum e să fii producător în România

CinemaFrame14 martie 2015
Tudor Giurgiu (DE CE EU? - 2015)

TUDOR GIURGIU despre DE CE EU?: „Cred că cei tineri o să îl vadă şi vor pricepe.”

CinemaFrame25 februarie 2015
Emilian Oprea in De ce eu (directed by Tudor Giurgiu)_3

Loredana Novak: DE CE EU? – o ficţiune cu mult respect pentru adevăr

CinemaFrame23 februarie 2015
Aferim!

De la Bârlad la Berlinale cu Teodor Corban

CinemaFrame10 februarie 2015
Radu Jude

Radu Jude: E important ca tinerii cineaști să aibă mai ușor ocazia să debuteze în lung-metraj

CinemaFrame28 ianuarie 2015
Vivi Dragan Vasile

Vivi Drăgan Vasile: Propun o evaluare în 2017 a titlurilor aprobate de CNC în 2013-2014

CinemaFrame28 ianuarie 2015
Iulia Rugina (regizor)

Iulia Rugină: Să te uiti la un film se învață, la fel ca toate celelalte lucruri

CinemaFrame28 ianuarie 2015
Cristina Iacob

Cinematograful de la peliculă la iPhone – interviu cu Cristina Iacob

CinemaFrame28 ianuarie 2015
Nicolae Mărgineanu

Nicolae Mărgineanu: S-a valorificat din plin filmul minimalist

CinemaFrame28 ianuarie 2015