Știri

CHELTUIM, CONSUMĂM, DISTRUGEM!

CHELTUIM, CONSUMĂM, DISTRUGEM!

Societatea contemporană, nu explicit cea românească, se poate defini printr-un consum excesiv, prin interesul diminuat pentru mediul înconjurător și prin modul în care se lasă influențată de marketarea produselor alimentare.

Asociația ENKIDU își propune să inițieze, la nivel național, programul reACT – dedicat conștientizării acestor probleme prin intermediul unor filme documentare ce vor fi proiectate pentru prima oară în România.

Filmele analizează influența banilor în societatea contemporană, povestesc despre ce mâncăm și cum aceasta ne poate afecta  în mod iremediabil sănătatea, despre cum modificăm mediul înconjurător, cu predilecție cel urban, prin modul în care ne comportăm.

Conștientizarea consumerismului si cum poate influența el viețile copiilor este analizat de regizoarea  Lauren Greenfiled  în filmul documentar KIDS + MONEY. Copiii își spun propriile povești evidențiind relația pe care tinerii o au cu banii și cum își construiec propriile identități sociale în jurul ultimelor achiziții, devenind cea mai materialistă generație din istorie. Copii săraci și copii bogați definesc cu fidelitate societatea din care facem toți parte.

Ce mâncăm și care este mesajul subliminal al varietății de produse culinare din supermarket. FOOD INC. este filmul care ne va modifica modul de alimentație, filmul pe care producătorii din industria alimentară nu ar vrea să fie văzut.

Se poate trăi eco în mijlocul unei metropole? NO IMPACT MAN povestește despre cum o familie își propune ca timp de un an să nu aibă nicio activitate care ar putea face rău mediului înconjurător.

reACT își propune să prezinte filmele în rândul adolescenților din România, urmând ca după fiecare proiecție să aibă loc discuții. Conștientizarea acestor probleme prin intermediul filmelor documentare poate genera și inițiativa găsirii unor soluții.

reACT poate fi implementat la nivel național cu sprijinul Programului de Granturi Raiffeisen Comunitati. Evaluarea proiectelor care au aplicat la aceste fonduri se face de o echipă de volutari ai Raiffeisen. În paralel, proiectele sunt supuse votului public. Nota juriului si numarul de voturi primite pentru fiecare proiect vor avea o pondere egala in media finala (50%-50%).

Temele celor trei filme documentare sunt actuale și pentru România de azi. Dezbaterile pe care ele le generează sunt un excercițiu util nu doar pentru problemele semnalate ci și pentru o alternativă la un sistem educațional pasiv care are nevoie de dialog.

Cițiti proiectul și veți vedea că reflectă o realitate care are nevoie de conștientizare, dialog și atitudine! Votează reACT!

Modalitatea de vot

More in Știri

CinemaTOUR KIDS județul Brașov 2018 în cifre

CinemaFrame2 decembrie 2018

CINEMATOUR KIDS revine în județul Brașov

CinemaFrame2 decembrie 2018

FILMUL ISTORIC EUROPEAN la ora de istorie

CinemaFrame4 martie 2018

BIEFF 2018 despre identitate, apartenenta si adevaruri personale

CinemaFrame1 martie 2018

IN PRONUNTARE, debut feminin la Săptămâna Criticii de la Berlin

CinemaFrame25 ianuarie 2018

CEAȚA, Adi Voicu premiat la Angers

CinemaFrame23 ianuarie 2018

Cinematour KIDS județul BRAȘOV 2017 în date și cifre!

CinemaFrame5 noiembrie 2017

Week-end de Halloween cu filme bune la Opera Comică pentru Copii

CinemaFrame23 octombrie 2017

SIERANEVADA, BENJAMIN BUTTON și MY FAIR LADY

CinemaFrame16 octombrie 2017

Ce faci când vrei să vezi un film bun? Vii la UnderGrant în week-end!

CinemaFrame9 octombrie 2017

Timishort ia startul pe 12 octombrie

CinemaFrame8 octombrie 2017
Olimpia Melinte și Nicodim Ungureanu

UN ALT WEEK-END, ALTE FILME BUNE

CinemaFrame2 octombrie 2017