CinemaFrame: Filmul – poveste sau felie de viață?
Nicolae Mărgineanu: Poveste, poveste spusă în imagini, poveste spusă în o mie și una de feluri!
CinemaFrame: Filme care au făcut remarcată, de-a lungul timpului, cinematografia românească peste hotare.
Nicolae Mărgineanu: PĂDUREA SPÂNZURAȚILOR regia Liviu Ciulei; NUNTA DE PIATRĂ regia Dan Pița/Mircea Veroiu; MOARTEA DOMNULUI LĂZĂRESCU regia Cristi Puiu; 4 LUNI, 3 SĂPTĂMÂNI ȘI 2 ZILE regia Cristian Mungiu; POZIȚIA COPILULUI regia Călin Peter Netzer
CinemaFrame: Cel mai bun film pe care l-ai văzut în 2014 (românesc și străin).
Nicolae Mărgineanu: COLIVIA DE AUR producție Mexic, Spania, regizor Diego Quemada-Diez
CinemaFrame: Cel mai așteptat film al anului 2015 (românesc și străin).
Nicolae Mărgineanu: Aștept să văd WINTER SLEEP de Nuri Bilge Ceylan. Nu știu prea bine ce filme vor ieși în 2015. Sunt convins că vor fi surprize plăcute!
CinemaFrame: Top 5 al celor mai bune filme românești ale ultimilor 25 de ani.
Nicolae Mărgineanu: HOTEL DE LUX regia Dan Pita, SENATORUL MELCILOR regia Mircea Danieliuc, MOARTEA DOMNULUI LĂZĂRESCU regia Cristi Puiu, 4 LUNI, 3 SĂPTĂMÂNI ȘI 2 ZILE regia Cristian Mungiu, CALIFORNIA DREAMIN (NETERMINAT) regia Cristian Nemescu
CinemaFrame: Cum s-a schimbat cinematograful românesc în ultimii 25 de ani?
Nicolae Mărgineanu: În primul rând nu mai există cenzura! Cei care au lucrat sub regimul comunist știu să aprecieze această libertate de exprimare. Datorită bugetelor reduse tinerii realizatori s-au îndreptat spre subiecte inspirate din realitatea cotidiană, mai ușor de realizat cu bani puțini și astfel au valorificat din plin filmul minimalist. Filmele de epocă, cu mici excepții, aproape au dispărut.
CinemaFrame: Ce înseamnă industrie cinematografică? Cum se poate defini/descrie activitatea cinematografică din România?
Industrie cinematografică există doar în SUA. În Europa s-au înființat CNC-urile pentru a proteja filmele naționale.
CinemaFrame: Aspecte prioritare de rezolvat pentru dezvoltarea cinematografiei românești.
Nicolae Mărgineanu: Statul Român (Președinția, Guvernul, Ministerul Culturii) nu a finanțat în 25 de ani niciun film de importanță națională. Cum ar fi fost film artistic închinat aniversării a 300 de ani de la sacrificiul Brâncovenilor, sau un film închinat unei personalități românești ca George Enescu, Nicolae Titulescu etc.
Un astfel de film nu se poate face doar cu finanțarea obișnuită a CNC-ului.
NICOLAE MĂRGINEANU (regizor de film)
Nãscut în anul 1938 la Cluj.
1968 – Institutul de Teatru si Cinematografie I.L.Caragiale, secţia imagine film.
A semnat imaginea 8 filme de lung metraj .
Din 1978 lucrează ca regizor de film.
2014 POARTA ALBĂ, film artistic, 95 minute, DCP, producător Ager Film srl (website)
2010 AMFITEATRE ȘI ÎNCHISORI, documentar, 50 minune, digital, producător Ager Film srl.
2008 SCHIMB VALUTAR, film artistic, 99 min. Fuji color, 35mm. producător Ager Film srl si SRTV.
Mentiune speciala a juriului la festivalul international al filmului din Montpellier, Franta.
2003 BINECUVÂNTATĂ FII, ÎNCHISOARE, film artistic, 86 min. Kodak color, 35mm., producător Ager Film srl
Premiul Juriului pentru cea mai bună contribuţie artistică, Festivalul Filmelor Lumii, Montreal,
2003 şi Menţiunea specială a Juriului ecumenic.
2000 FAIMOSUL PAPARAZZO, film artistic, scenariul Răsvan Popescu, Producător AGER FILM SRL, 35mm, Kodak.
1993 PRIVEŞTE ÎNAINTE CU MÎNIE, film artististic, scenariul Petre Sălcudeanu. Durata : 90
minute, peliculã 35 mm, Fuji color. Producãtor : PROFILM.
Festivalul Internaţional din Berlin – PANORAMA, 1994
MARELE PREMIU la Festivalul Internaţional al Noului Cinema, Pesaro,Italia,1994.
DELFINUL DE ARGINT, la Festivalul Internaţional de la Troia, Portugalia.
Diploma FIPRESCI, Troia, Portugalia, 1994.
Facebook
Google+
YouTube
RSS