Interviuri

Oana Răsuceanu: Publicul românesc trebuie să se reîndrăgostească de mersul la film românesc la cinema

Oana Răsuceanu: Publicul românesc trebuie să se reîndrăgostească de mersul la film românesc la cinema

CinemaFrame: Filmul – poveste sau felie de viață?

Oana Răsuceanu: O poveste care se poate trage dintr-o felie de viață.

CinemaFrame: Filme care au făcut remarcată, de-a lungul timpului, cinematografia românească peste hotare.

Oana Răsuceanu: MOARTEA DOMNULUI LĂZĂRESCU; A FOST SAU N-A FOST; 4 LUNI, 3 SĂPTĂMÂNI ȘI 2 ZILE.

CinemaFrame: Cel mai bun film pe care l-ai văzut în 2014 (românesc și străin).

Oana Răsuceanu: TOTO ȘI SURORILE LUI (regia Alexander Nanau), LEVIATHAN (regia Andrey Zvyagintsev)

CinemaFrame: Cel mai așteptat film al anului 2015 (românesc și străin).

Oana Răsuceanu: Sunt multe pe care de abia aștept să le vad. În primul rând cele românești. Se anunță un an plin. Ceea ce e excelent!

CinemaFrame: Top 5 al celor mai bune filme românești ale ultimilor 25 de ani.

Oana Răsuceanu: 5 filme, fără a fi vreunul pe locul 1 și altul pe locul 5. CALIFORNIA DREAMIN’ (NESFÂRȘIT), A FOST SAU N-A FOST, MOARTEA DOMNULUI LĂZĂRESCU, 4 LUNI, 3 SĂPTĂMÂNI ȘI 2 ZILE, POLIȚIST ADJECTIV.

CinemaFrame: Cum s-a schimbat cinematograful românesc în ultimii 25 de ani?

Oana Răsuceanu: S-a schimbat vizibil. Și a devenit extrem de vizibil. Sunt multe voci care se fac auzite, sunt mulți oameni extrem de talentați care sunt încurajați să facă filmele pe care și le doresc și care au șansa să le facă. Sigur, pe lângă talent, le trebuie și multă perseverență în acest proces, care uneori poate fi de foarte lungă durată.

CinemaFrame: Ce înseamnă industrie cinematografică? Cum se poate defini/descrie  activitatea cinematografică din România?

Oana Răsuceanu: Activitatea cinematografică din România face pași, nu mari, dar suficient de importanți, spre o industrie. Mai e mult până să ajungem acolo. Însă nu e imposibil.

CinemaFrame: Aspecte prioritare de rezolvat pentru dezvoltarea cinematografiei românești.

Oana Răsuceanu: Publicul românesc trebuie să se reîndrăgostească de mersul la film românesc la cinema. Pentru asta e nevoie de săli de cinema (nu doar în orașele mari) unde să fie proiectate / programate filme românești. E nevoie de campanii puternice de promovare și marketing, pentru ca vestea despre filmul x sau y să ajungă la cât mai mulți oameni. E nevoie de fonduri serioase pentru ca acest lucru (și multe altele) să se poată întâmpla.


Oana Rasuceanu (scenarist)

Oana Răsuceanu a absolvit Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică “I.L. Caragiale” – Facultatea de Film, secţia Comunicare audio-vizuală (scenaristică şi critică de film) şi S.N.S.P.A – Facultatea de Relații Publice şi Comunicare David Ogilvy în 2006. A absolvit un master în Artă Coregrafică la UNATC in 2007.

Este co-scenarist al scurt metrajelor „Să mori de dragoste rănită”, “Bună Cristina! Pa Cristina!”, “Vineri în jur de 11”, “Tabasco” și “Skugos”, mediu metrajului “Captivi de Crăciun” și al lung metrajelor “Love Buiding” (locul 2 in Box Office 2013) și „Alt Love Building” (premiera decembrie 2014) și “Breaking News” (în pre-producție).

Are o activitate intensă în management cultural și relații publice, începută în 2004 ca PR Manager al Festivalului Internațional de Film Transilvania (TIFF), rol ocupat până în 2012. A fost Project Manager al Galei Premiilor Gopo (2007 – 2011), PR Manager al Festivalului Internațional de Scurt şi Mediu Metraj NexT (2007 – 2010), PR Manager al Festivalului Național de Teatru (2006 – 2007).

În perioada 2009 – 2013 a fost colaborator al Doha Film Institute (DFI) din Qatar pentru Doha Tribeca Film Festival și alte proiecte ale institutului. Din 2009 este membru-fondator, Președinte și trainer al Asociației Culturale Control N – cu care implentează o serie de proiecte axate pe educație cinematografică în România.

Alături de Ana Agopian și Iulia Rugină deține casa de producție Zbang Film.

More in Interviuri

FILME BUNE!!!!

CinemaFrame7 octombrie 2016

Animatia din România a intrat pe STRADA SPERANȚEI

CinemaFrame3 mai 2016

Cătălin Mitulescu DINCOLO DE CALEA FERATĂ

CinemaFrame25 aprilie 2016
Adrian Aitaru si Alina Grigore

ILEGITIM un altfel de cinema

CinemaFrame13 martie 2016

Interviu în jurul unui premiu la Berlinale

CinemaFrame2 martie 2016

Cu MARIAN CRIŞAN despre ORIZONT şi cinema

CinemaFrame8 februarie 2016

IRINA MARGARETA NISTOR interviu în exclusivitate

CinemaFrame24 noiembrie 2015

CINEMA MȚR – un posibil cinematograf de artă în România

CinemaFrame11 octombrie 2015

“Fă timp!” CRINA TOFAN

CinemaFrame1 iunie 2015

Vreau să fac filme memorabile!

CinemaFrame8 mai 2015

LOCATION GUIDE ROMANIA – o necesitate pentru filmul românesc

CinemaFrame29 aprilie 2015

INTERVIU: ADA SOLOMON despre AFERIM! și despre cum e să fii producător în România

CinemaFrame14 martie 2015