Interviuri

Pentru Nae Caranfil, AFERIM! e cel mai așteptat film românesc din 2015

© Adi Bulboacă
Pentru Nae Caranfil, AFERIM! e cel mai așteptat film românesc din 2015

CinemaFrame: Filmul – poveste sau felie de viață?

Nae Caranfil: Poveste. Peste care pun unt și o feliuță de viață. De preferință subțire.

CinemaFrame: Filme care au făcut remarcată, de-a lungul timpului, cinematografia românească peste hotare.

Nae Caranfil: PĂDUREA SPÂNZURAȚILOR, RECONSTITUIREA, IACOB, BALANȚA, MOARTEA DOMNULUI LĂZĂRESCU, A FOST SAU N-A FOST, 4 LUNI, 3 SĂPTĂMÂNI ȘI 2 ZILE. Dar și multe altele, proaste rău, care au creat de-a lungul anilor o reputație negativă pe care filmele mai sus menționate s-au luptat din greu să o șteargă.

CinemaFrame: Cel mai bun film pe care l-ai văzut în 2014 (românesc și străin).

Nae Caranfil: CLOSER TO THE MOON. E și românesc, și străin. Dar hai să nu fiu îngâmfat. CRIPTA de Cornel Gheorghiță. E și românesc, și străin. Nu cred că l-au văzut nici 500 de spectatori, prin țară. Păcat.

CinemaFrame: Cel mai așteptat film al anului 2015 (românesc și străin).

Nae Caranfil: Românesc: AFERIM de Radu Jude. Străin: nu știu.

CinemaFrame: Top 5 al celor mai bune filme românești ale ultimilor 25 de ani.

Nae Caranfil: Trebuie în primul rând să mă scot pe mine din peisaj, nu-i așa? Dacă da, iată:

  1. MOARTEA D-LUI LĂZĂRESCU
  2. BALANȚA
  3. 4 LUNI, 3 SĂPTĂMÂNI SI 2 ZILE
  4. A FOST SAU N-A FOST
  5. CRULIC

CinemaFrame: Cum s-a schimbat cinematograful românesc în ultimii 25 de ani?

Nae Caranfil: Cum se schimbă orice organism viu în 25 de ani. Și în bine, și în rău.

CinemaFrame: Ce înseamnă industrie cinematografică? Cum se poate defini/descrie activitatea cinematografică din România?

Nae Caranfil: Nu știu ce înseamnă industrie cinematografică, decât teoretic. În România noi practicăm agricultura cinematografică.

CinemaFrame: Aspecte prioritare de rezolvat pentru dezvoltarea cinematografiei românești.

Nae Caranfil: Reașezarea în schemă a unor surse de finanțare provenind din publicitate, Loteria Națională, cazinouri. Adică ceea ce se pusese la punct în 2005, și s-a băgat ulterior sub preș.

 


Nae Caranfil (regizor)

Filmografie
2013 CLOSER TO THE MOON (website)
2007 RESTUL E TĂCERE
2002 FILANTROPICA
1998 DOLCE FAR NIENTE
1996 ASFALT TANGO
1993 È PERICOLOSO SPORGERSI

Premii

RESTUL E TĂCERE
2009 Premiul Gopo

FILANTROPICA
2003 Premiul publicului, Bratislava
2003 Premiul pentru cel mai bun scenariu, Newport Beach, SUA
2003 Würzburg International Filmweekend – Audience Award
2002 Mons International Festival of Love Films – Young European Jury Award
2002 Paris Film Festival – Public Prize
2002 Wiesbaden goEast – Special Jury Award

DOLCE FAR NIENTE
1998 Namur International Festival of French-Speaking Film – Golden Bayard Award for Best Screenplay pentru

È PERICOLOSO SPORGERSI
1994 Premiul Special al Juriului la Festivalul de Film La Baule
1993 Marele premiu la Festivalul de Film Forum, Bratislava
1993 Premiul Criticii la Festivalul de Film de la Montpellier

More in Interviuri

FILME BUNE!!!!

CinemaFrame7 octombrie 2016

Animatia din România a intrat pe STRADA SPERANȚEI

CinemaFrame3 mai 2016

Cătălin Mitulescu DINCOLO DE CALEA FERATĂ

CinemaFrame25 aprilie 2016
Adrian Aitaru si Alina Grigore

ILEGITIM un altfel de cinema

CinemaFrame13 martie 2016

Interviu în jurul unui premiu la Berlinale

CinemaFrame2 martie 2016

Cu MARIAN CRIŞAN despre ORIZONT şi cinema

CinemaFrame8 februarie 2016

IRINA MARGARETA NISTOR interviu în exclusivitate

CinemaFrame24 noiembrie 2015

CINEMA MȚR – un posibil cinematograf de artă în România

CinemaFrame11 octombrie 2015

“Fă timp!” CRINA TOFAN

CinemaFrame1 iunie 2015

Vreau să fac filme memorabile!

CinemaFrame8 mai 2015

LOCATION GUIDE ROMANIA – o necesitate pentru filmul românesc

CinemaFrame29 aprilie 2015

INTERVIU: ADA SOLOMON despre AFERIM! și despre cum e să fii producător în România

CinemaFrame14 martie 2015